INSTRUCTIE

Instructie voor de omgang met vuurwapens

Iedereen die nieuw is in de schietsport is verplicht om een instructie van vijf avonden te volgen. Tijdens deze instructie wordt niet alleen de schietvaardigheid bijgebracht maar ook alle vaardigheden om veilig met een wapen. Denk bijvoorbeeld aan:

• Wat moet ik doen als ik een wapenstoring heb?
  • Hoe vervoer en verpak ik een wapen veilig?
  • Waarvoor is de baancommandant?

Verder leggen we uit hoe je je schietbeurten moet bijhouden en presentie moet aanmelden bij binnenkomst.

Als je al lid bent bij een andere vereniging nemen wij alleen een veiligheidsproef bij je af.

Instructie voor jeugd

De inhoud van de instructie voor jeugd is veelal hetzelfde als voor volwassenen. Alleen wordt de instructie gegeven met luchtwapens. Zie voor meer informatie de pagina Jeugd.

Onze instructeurs zijn vrijwilligers. Het kan voorkomen dat uw instructie pas een aantal weken later start dan uw inschrijving.