MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR

Vrijwilligersploeg

Onze vereniging wordt draaiende gehouden door vrijwilligers. Met andere woorden: de vereniging wordt mede mogelijk gemaakt door u!

Hieronder een greep uit de functies die vrijwilligers bij SV Drechterland vervullen.

Baancommandant

Zodra er geschoten gaat worden dient er een baancommandant te zijn. De baancommandant ziet erop toe dat de veiligheidsvoorschriften worden nageleefd. Elk lid is verplicht ongeveer één a twee keer per jaar baancommandant te zijn.

Teltafel

Leden die geen eigen vuurwapen hebben, kunnen een vuurwapen lenen bij de vereniging. Dit gaat volgens een vaste procedure. Een aantal leden is getraind en bevoegd om deze wapenuitlening te kunnen doen. Afgezien daarvan, wordt bij de ‘teltafel’ ook nog munitie en kaarten verkocht. Na afloop wordt niet-verschoten munitie hier weer ingeleverd.

Verenigingsbestuurder

SV Drechterland is een vereniging. Een vereniging is een ondernemingsvorm. Net als elke andere onderneming, heeft een vereniging bestuurders. Deze vrijwilligers zijn belast met de dagelijkse bedrijfsvoering, zoals financiën, marketing, contacten met de overheid, ledenadministratie en vele andere zaken. Bestuurders zijn ‘vaste gezichten’ bij SV Drechterland en zijn benoemd voor een periode van drie jaar.

Barman/vrouw

De barman of barvrouw heeft een belangrijke taak binnen de vereniging: hij/zij is het sociale gezicht. De barman zorgt voor de bediening in de kantine. SV Drechterland heeft een vast ploegje met barmannen/vrouwen.

Instructeur

Schieten met vuurwapens is prachtig, maar goed schieten is een ware kunst. Instructeurs brengen nieuwe leden basis-schietvaardigheden bij. Instructeur zijn zelf bekwame schutters en hebben bovendien een zware opleiding gevolgd.

Wapenonderhoud

Vuurwapens worden vies. Dat is een gevolg van het verbrandingsproces wat plaatsvindt tijdens het schot. Daarom moeten alle wapens eens in de zoveel tijd worden schoongemaakt. Ook gaan er soms dingen stuk, die moeten worden gerepareerd.